Úterý 19. 11. 2019 | 12:27:38 | 46. týden | dnes má svátek Alžběta, zítra Nikola.

Naše další www stránky: www.agenturais.cz | www.iteplice.cz | www.infocz.de
Celé noviny v: PDF
Home | Inzeráty | Podat inzerát | Sběrná místa | Ceník | Proměny | z Drážďan a okolí | Inzerce v Německu | Dopisy čtenářů | O nás
Potřebujete okamžitě informovat? Využijte placené rubriky "Rychlá inzerce" na úvodní straně webu! Kontakt: 775 646 267, 417 534 206, Mail: info@agenturais.cz

 



z Drážďan a okolí |
zpět na přehled aktualit
Hybridní autobusy jsou stále ještě drahé neefektivní | 08.10.2012

Drážďanský dopravní podnik se v minulosti rozhodl jít cestou moderní a ekologicky čisté dopravy. Před více jak rokem vedení nakoupilo hybridní autobusy, které pohání vedle klasického motoru také elektromotor. Po jejich zkušebním provozu se však ukazuje, že poměr užitku a nákladů ještě pořád není optimální. Pořizovací cena jednoho autobusu byla 700 000 euro (téměř 18 mil. Kč), přičemž klasický autobus s dieselovým motorem stojí zhruba polovinu. Oproti nim však má hybrid delší životnost. „Bez dotací bychom si žádný takový autobus nemohli dovolit,“ dodává Reinder Zieschank z dopravního podniku. V budoucnu by mohla cenu stlačit větší sériová výroba. Výhodou hybridních autobusů je také jejich úspornost. „Očekávali jsme úsporu dvacet procent oproti klasickým autobusům, ale nakonec byl provoz hybridů výhodnější jen o 16%,“ dodává Zieschank. Úspora je závislá do značné míry také na stylu jízdy a řízení vozu. „Mezi našimi  řidiči se rozhořel boj o to, kdo jezdí nejúsporněji,“ popisuje sportovní soupeření zaměstnanců podniků řidič autobusu Uwe Schmidt. Údaje o spotřebě ukazuje podobně jako u osobního auta palubní počítač.

Nejenom u řidičů, ale také u cestujících jsou hybridní vozy velmi oblíbené, protože pokud je pohání elektromotor, jsou podstatně méně hlučnější než klasické dieselové autobusy. Životnímu prostředí zase přijde vhod 210 tun oxidu uhličitého, který hybrid v jeho životním cyklu ušetří. To je také hlavní důvod pro dopravní podnik, proč i přes ekonomickou neefektivnost objedná další podobné stroje. Uvažuje se o 18 přírůstcích, které finančně podpoří Spolkový úřad pro životní prostředí. Celkovou spokojenost s hybridy kazí jediná vada na kráse – v zimě je obtížné autobusy vzhledem k chybějícímu odpadnímu teplu z dieselových motorů vytopit. Ale i na odstranění této závady výrobce již pracuje.

Tony Keil

Popis fotografie: Čtyři z celkových 18 hybridních autobusů, které křižovali saským hlavním městem v uplynulých 12ti měsících. Foto: Keil



©2000-2010 Všechna práva vyhrazena, Agentura IS, e-mail: agenturais@agenturais.cz | Tip: Kino Teplice, MHD Teplice, Krušné hory a Krušnohorci

Novinky na Váš e-mail
Zadejte e-mail:
registrovat nový | zrušit odběr
 


Aktuality z www.iteplice.cz
Nové webové stránky Více zde

Ústecký kraj navštíví královéhradecký europoslanec Tomáš Zdechovský Více zde

CIRKUS PARK má ve sváteční sobotu otevřeno Více zde

Labským údolím na lodi i na kole Více zde

Otevření nového Komunitního centra v Kostomlatech pod Milešovkou Více zde

Projektová schůzka ve Španělsku Více zde

 
Anketní otázka
ANKETA: Kde by se podle vás mělo postavit nové koupaliště v Teplicích?
Na Kudlichu - vodojem nad Teplicemi 28%
V Šanově pod Panoramou - stará třešňovka 7%
Vykoupit zpět pozemek v Zámecké zahradě a postavit koupaliště tam 65%
:: hlasovat!   
:: Výsledky předchozích anket