Neděle 18. 8. 2019 | 01:27:26 | 33. týden | dnes má svátek Helena, zítra Ludvík.

Naše další www stránky: www.agenturais.cz | www.iteplice.cz | www.infocz.de
Celé noviny v: PDF
Home | Inzeráty | Podat inzerát | Sběrná místa | Ceník | Proměny | z Drážďan a okolí | Inzerce v Německu | Dopisy čtenářů | O nás
Potřebujete okamžitě informovat? Využijte placené rubriky "Rychlá inzerce" na úvodní straně webu! Kontakt: 775 646 267, 417 534 206, Mail: info@agenturais.cz

 



z Drážďan a okolí |
zpět na přehled aktualit
Hybridní autobusy jsou stále ještě drahé neefektivní | 08.10.2012

Drážďanský dopravní podnik se v minulosti rozhodl jít cestou moderní a ekologicky čisté dopravy. Před více jak rokem vedení nakoupilo hybridní autobusy, které pohání vedle klasického motoru také elektromotor. Po jejich zkušebním provozu se však ukazuje, že poměr užitku a nákladů ještě pořád není optimální. Pořizovací cena jednoho autobusu byla 700 000 euro (téměř 18 mil. Kč), přičemž klasický autobus s dieselovým motorem stojí zhruba polovinu. Oproti nim však má hybrid delší životnost. „Bez dotací bychom si žádný takový autobus nemohli dovolit,“ dodává Reinder Zieschank z dopravního podniku. V budoucnu by mohla cenu stlačit větší sériová výroba. Výhodou hybridních autobusů je také jejich úspornost. „Očekávali jsme úsporu dvacet procent oproti klasickým autobusům, ale nakonec byl provoz hybridů výhodnější jen o 16%,“ dodává Zieschank. Úspora je závislá do značné míry také na stylu jízdy a řízení vozu. „Mezi našimi  řidiči se rozhořel boj o to, kdo jezdí nejúsporněji,“ popisuje sportovní soupeření zaměstnanců podniků řidič autobusu Uwe Schmidt. Údaje o spotřebě ukazuje podobně jako u osobního auta palubní počítač.

Nejenom u řidičů, ale také u cestujících jsou hybridní vozy velmi oblíbené, protože pokud je pohání elektromotor, jsou podstatně méně hlučnější než klasické dieselové autobusy. Životnímu prostředí zase přijde vhod 210 tun oxidu uhličitého, který hybrid v jeho životním cyklu ušetří. To je také hlavní důvod pro dopravní podnik, proč i přes ekonomickou neefektivnost objedná další podobné stroje. Uvažuje se o 18 přírůstcích, které finančně podpoří Spolkový úřad pro životní prostředí. Celkovou spokojenost s hybridy kazí jediná vada na kráse – v zimě je obtížné autobusy vzhledem k chybějícímu odpadnímu teplu z dieselových motorů vytopit. Ale i na odstranění této závady výrobce již pracuje.

Tony Keil

Popis fotografie: Čtyři z celkových 18 hybridních autobusů, které křižovali saským hlavním městem v uplynulých 12ti měsících. Foto: Keil



©2000-2010 Všechna práva vyhrazena, Agentura IS, e-mail: agenturais@agenturais.cz | Tip: Kino Teplice, MHD Teplice, Krušné hory a Krušnohorci

Novinky na Váš e-mail
Zadejte e-mail:
registrovat nový | zrušit odběr
 


Aktuality z www.iteplice.cz
Pohled do Krupské ulice směrem od divadla Více zde

Teroristka Více zde

Výstava kolekce šatů Více zde

Osecká pouť 2019 Více zde

Praním vlakem na pouť Více zde

Malý Hamburk 2019 Více zde

 
Anketní otázka
ANKETA: Kde by se podle vás mělo postavit nové koupaliště v Teplicích?
Na Kudlichu - vodojem nad Teplicemi 29%
V Šanově pod Panoramou - stará třešňovka 8%
Vykoupit zpět pozemek v Zámecké zahradě a postavit koupaliště tam 63%
:: hlasovat!   
:: Výsledky předchozích anket