Drážďanský most Waldschlößchenbrücke má za sebou ostrý start | 13.01.2014
Přes sto dní je v saské metropoli v provozu sporný most Waldschlößchenbrücke. Díky jeho výstavbě přišly Drážďany o členství mezi památkami chráněnými UNESCO. Nyní po čtvrtletí ostrého provozu se však prokázalo, že stavba mostu byla pro město přínosná. Na důležité a frekventované komunikaci, jejíž je most součástí, nedochází konečně k dopravním zácpám. Řidiči rovněž oceňují systém semaforů a navigačních tabulí, které jsou velmi přehledné. Provoz zatím nedosahuje předvídaných hodnot, namísto odhadovaných 45 000 aut každý den most překoná zhruba 24 000 vozidel, o víkendu mezi 16 000 a 18 000. Denně se touto cestou přes Labe dostane také 3 000 cyklistů a zhruba 800 chodců.
Najdou se ovšem i hlasy, které na nové stavbě nachází nedostatky. Některým okolním obyvatelům například vadí noční osvětlení mostu, které je dle jejich názoru příliš silně. Dále některým cyklistům projíždějícím po cyklostezce podél Labe vadí silné problikávání světel automobilů projíždějících přes moc přes zábradlí. „Já sám jsem to osobně testoval a nemohu tuto stížnost potvrdit,“ oponuje však vedoucí drážďanského stavebního úřadu Reinhard Koettnitz. Právě cyklisté jsou naopak ti, kteří v tunelu přilehlém k mostu často porušují předepsanou rychlost.
Most má za sebou již i první nehodu, kdy se jistý řidič spontánně pokusil obrátit do protisměru a své vozidlo zapíchl do svodidla, oddělující jízdní pruhy.
Carola Pönisch
Popis textu: Takto září nový most Waldschlößchenbrücke v noci. Foto: Büttner
|