Proč je tankování na pumpách tak drahé? | 07.09.2010
Tuto otázku si kladou nejenom našinci, ale i motoristé v hlavním městě sousedního Saska, kde je palivo ještě dražší než v Čechách. Ale i oproti jiným místům v Sasku, například proti Lipsku či Chemnitzu je natankování v Drážďanech o deset a více centů dražší. O českém a polském pohraničí nemluvě. Cena se zde v posledních týdnech ustálila na 1,249 € za litr nafty a 1,449 € za litr benzinu. Zajímavé je, že v pondělí obvykle klesá na pár hodin na úroveň ceny paliva v okolních městech, ale rychle se vrací zpět na původní úroveň. Proč tomu tak je, proč jsou v Drážďanech ceny vysoké jako v oblasti zásobované vzdušným mostem? Nájemci čerpacích stanic za to prý nemohou. „Ceny jsou stanoveny centrálou, nemáme na ně žádný vliv,“ tvrdí unisono dotázaní provozovatelé drážďanských „benzínek“ Aral, Shell, Jet a Total. „Ceny paliva v Drážďanech záleží na chování konkurence,“ vzkazuje z Berlína mluvčí Aral Deutschland Tobiáš Wolny. V praxi to znamená, že ceny postupně zvyšují všechny stanice do té doby, dokud některá z nich naopak nezačne zlevňovat. Podobná situace je podle Wolnyho i v Brémách a Hamburgu.
Vyšší cena odrazuje od tankování v Drážďanech také provozovatele kamionové dopravy, kteří dražší palivo musí promítnout do ceny za přepravu zboží. Řidiči náklaďáků tak často tankují cestou v levnějších regionech, popřípadě za hranicemi.
Carola Pönisch
Popis fotografie: Kdo jezdí v Drážďanech na zemní plyn, může se vysokým cenám benzinu a nafty smát, jako mladá žena na našem snímku. Foto: archiv
|